Alla inlägg den 16 februari 2015

Av Gun - 16 februari 2015 23:15

Tack du underbara väninna, du vet vem du är..

tack för att du lysnnar vare sig jag är arg, glad eller ledsen.  jag önskar bara att jag kunde hjälpa dig att läka ordentligt nu..


en brr kall dag i övrigt man inser att det är rätt tråkigt att pendla.. tåget blev 20 minuter försenat på vägen hem pga signalfel.. trots det hade jag lyckats få sluta lite tidigare idag så hann fixa boken till bokklubben iallafall.

kommer med kommentarer om den när jag kommit längre iallafall..


vila är bra och idag stängde jag tom av mobilen helt någon timme... känns ändå som att den enda som verkligen brukar ringa vid den tiden är mitt ex och i värsta fall kan han ringa till sonens mobil ändå..

 jag inser oxå att min resa bara är påbörjad och kommer bli lång och slingrig... verkar behöva kämpa för många av stegen.. men det är väl nu jag ska ta fram den där envisheten och inte låta skitstövlarna få dra ner mig...

jag är ju lite väl naiv och tror för gott om folk.

tur man har lärt känna några man kan lita på iallafall. mmm tänk vad märkligt den här bloggen skulle handla om pyssel men har sedan skilsmässan mest fått ta hand om mina känslor...

jag antar att det är den fasen jag är i nu...  mitt sätt att bearbeta har blivit att skriva av mig...

men känns skönt att komma till den insikten iallafall... när saker går i klirr och folk försvinner då finns orden nerskrivna iallafall... och musiken icke att förglömma...  måste nog träna mer på låten från frozen ... let it go..


för allmänt sett handlar det mest nu förtiden om att släppa taget och det ska jag lyckas med nu när jag inser att det inte verkar vara någon ide att kämpa i motvind med vissa saker..



mina 40 årskris saker dyker iallafall upp... tankar om tatueringar och piercing... och flyktbeteendet som alltid är närvarande att få sticka långt iväg och få starta om den tanken lär finnas närvarande ett bra tag till..


men nu är det vardagliga saker som måste göras... ikväll blev det iallafall tvätt vikt... så nu i veckan skall jag försöka ge mig på säljehögen och se vad jag kan tänka mig att skänka bort istället..


nä nu är det dags att slumra så man kan orka med en ny dag imorgon.. sov gott alla vänner och annat oknytt därute


Ovido - Quiz & Flashcards