Alla inlägg under oktober 2009

Av Gun - 29 oktober 2009 21:26

tiden flög iväg igen. Tyckte minsann det var dags att göra ett litet inlägg igen. Pysslandet har det inte blivit så mycket med men men skall komma bilder på det som gjorts förhoppningsvis innan jul.

Igår fick jag ta fram nål och tråd och sy upp min sons halloween dräkt. Han är en av de där få ungarna som inte skall vara spöke eller häxa utan istället ville han vara pirat. Hittade en dräkt igår men dock lite stor. Men nu när jag praktiserar orkar jag inte leta rundor så det fick bli den ändå.

Sköt om er allihopa.

Av Gun - 15 oktober 2009 21:05

japp ännu en uppackardag avklarad.

Idag fick vi 900 rader vilket innebär att det var en hel del varor som skulle ut på hyllorna.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Jo ett stort tack till min vän Sofie för att du passade kassen medan jag fick rusa till toaletten med sonen.

Han har haft 2 hopplösa dagar eller så tycker jag ju eftersom jag måste stå och skölja upp kläderna förstås..

Men han är ju ändå min goa kille, vet bara att jag tyvärr blir frustrerad av de där olyckorna..

Nej nu blir det minsann inte så mycket mer skrivet.

Skall se om jag kan bli färdig att lägga upp lite bilder i helgen. Och jovisst jag är redan uppbokad ett datum i maj nästa år. Vågar skriva det här eftersom inte min mamma har internet. Min ena kusin skall gifta sig och vi blev inbjudna trots att vi aldrig bjöd in dem på vårt bröllop.

ha det gött allihopa

Av Gun - 12 oktober 2009 20:07

inne i gråa tankar igen. Vill att de skall skingras menmen. Är på min praktikplats må-fredag. Borde väl göra att allting känns bra men jag undrar bara när ska jag få ett riktigt jobb, när skall jag duga?

Imorgon skall jag faktiskt sluta lite tidigare pga att sonen skall vaccineras mot svininfluensan. Ja, vi bestämde oss för att göra det även om ingen vet om det verkligen behövs...

Dessutom många atankar på det där huset vi tittade på för lite mer än en vecka sedan.

Önskar att det hade funnits 2 toaletter... Vi får väl se om vi hittar något annat men det kändes mysigt trots allt.

Ännu mer därför som jag känner behovet av ett jobb så vi kan ha råd. Vi vet inte ens om vi skulle bli beviljade till ett huslån.

Lite positivt från helgen blev det iallafall pysslat en del. Mina kortkreationer går numera på jultema.. Japp inser väl att de andra åren har jag haft så mycket att göra i slutminuten att det var dags att börja i tid.

Har dessutom suttit och sökt på lite andra kortvikningar. Vill ju försöka variera mig lite iår iallafall även om det blir mest röda kort.

Får väl se om man skall våga lägga ut några bilder på något av dem snart..

Sköt om er allihopa och tack för de värmande orden Lotta.


Av Gun - 5 oktober 2009 22:05

jo här kommer ett kort till min kära mamma som jag gjorde till henne när hon fyllde år.    

Av Gun - 5 oktober 2009 21:54

mmm vinden blåser verkligen i den här stan. Igår sa det pang och en del av vårt staket gav vika, visade sig att ena pålen hade murknat/ruttnat ordentligt. Tur i oturen var väl att ingen kom till skada iallafall.

Vet inte om det är pga att vi haft tomatplanta längs med den sidan av staketet så att det är därför den murknat. ..

I lördags var vi och kikade på ett hus. Gillade det men det var som vanligt lite mycket som behöver göras. Önskar ibland att någon snäll person kunde vifta med ett trollspö så vi kunde få ett mysigt hus att bo i.

menmen man måste nog tit6ta på en hel del innan dess. + att jag borde få turen att få ett jobb så man kunde fått råd att bo i Helsingborg och inte behöva leta långt utanför..

Vi får väl se man måste ju vara så himla tävlingsinriktad för att komma någon vart5 och det är inte jag när det gäller jobb..

Trivs hyfsat på min praktikplats men känns ändå som jag skulle vilja syssla med något mer givande... Vad vet jag nog inte längre. Börjar fundera på om vissa saker bara skll få vara drömmar och inte mer...

Pysslats har det oxå gjort här. Skall se om man vågar visa upp något snart iallafall.

Ovido - Quiz & Flashcards