Direktlänk till inlägg 21 juni 2016

tisdagkväll i juni

Av Gun - 21 juni 2016 22:56

dagarna rullar på.. livet är ett virrvarr. Känslorna likaså.. Trodde för ett ögonblick att det fanns en jag kunde släppa in i mitt liv men ack så fel jag hade... märkligt det är visst oftast när det är känslomässigt kaos jag bloggar.. tyder väl på att det är då jag behöver skriva av mig.  Vabbat i 2 dagar från mitt stressiga jobb. min dotter har åkt på en rejäl förkylning så kände att det var mer värt att förlora lite i inkomst och låta henne få vila upp sig än att skicka henne görsnorig till förskolan och smitta ner alla där.. tog en promemad ner till havet och njöt av solens strålar på kvällen... att dessutom få passera igenom härliga pålsjö skog var underbart.. det enda som jag dock kände på stranden vara tt jag saknade en axel att luta mot... men det är väl så det ska vara. att hitta styrkan och blistark som de kvinnliga karaktärerna i got.. önskar nästan ibland att jag kunde hoppa in i serien.. då hade man kunnat få slåss på riktigt mot sina motståndare än bara låta sig bli förbipasserad hela tiden... skulle behöva en formatering och ominstallering i huvudet bort med all negativitet.. 

. jag önskar att jag bara kunde stänga av vissa känslor ett tag hade varit garanterat lättare att jobba på mitt jobb då...

känns som att man nog helst ska vara en robot för att fungera.. de går ju alltid att omprogrammera............................... min rastlöshet nu när jag vabbat har ju förutom mr blue eye oxå berott på en helt annan sak. en killkompis utmanade mig på en sak att låta bli facebook på två dagar.. det är då jag verkligen insett att mitt liv är rätt tomt eftersom jag blivit så beroende av facebook.. se och läsa vad andra gör eftersom jag verkar ha svårt att komma till skott och göra det jag verkligen vill.

 jag önskar att jag inte hade min astma så jag kunde fått skaffa en hund och ödsla all min kärlek på.. jag har visserligen mina 2 barn men när de är hos sin pappa är det så tomt.. och eftersom jag och mänskliga relationer bara går käpprätt åt skogen känns det som att djur att kunna få lägga villkorslös kärlek på hade varit skönt att ha... istället får jag väl se om jag kan hitta någon hobby att fokusera på igen..

sommaren har kommit och alla snackar om semestrar.. påminn mig då om att jag borde försöka få ett nytt jobb med bättre villkor.. vill kunna få rätt till betald semester iår och inte behöva vänta tills nästa år..

så nu har jag klagat av mig lite iallafall.. min rastlöshet har iallafall lett till att jag skurat av barnvagnen och fotograferat den för försäljning.. lite kläder ska oxå fotograferas för att kunna säljas..  om någon kunde berätta vad jag har för nytta av att vara så impulsiv så skulle jag bli glad av att få höra det.. jag vill inte behöva vara så stel och tänka före man gör något som alla andra alltid verkar göra..

så nu vill jag bara passa på att önska alla en glad midsommar oxå för jag misstänker att det lär ta ett tag innan jag bloggar igen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 8 mars 2019 19:09

idag har jag typ för första gången i mitt liv anmält mig till att frivilligt springa ett lopp i Malmö i maj. Colour obstacle rush. Jag som aldrig brukar springa utan bara promenera..  men när man är vilsen i livet behöver man ett mål att sträva mot.....

Av Gun - 21 maj 2018 21:27

jag är en tänkare och ibland  lite för mycket grubblare.. livet tar sig olika håll för oss alla.  för några veckor sedan stod mitt jobb mig upp i halsen och relationer/ chatt med veliga män. Min längtan för att fly och realisera en många år gammal ...

Av Gun - 19 december 2017 21:03


Årets  ålderskris grej  blev ju faktiskt  riktigt  fint  när det  äntligen  läkte.. passade på  i våras att ta tag i en dröm om att  pierca mig  i naveln och  får säga att jag är riktigt  nöjd med  resultatet.  Tips på  ni som funderar över  att göra...

Av Gun - 2 augusti 2017 19:13

jag har känt mig lat och slö sista tiden som inte orkar lika mycket som alla er andra som joggar och gymmar men har bara hostat och snörvlat ju.. lite förkylning som av någon anledning bara fortsatte.. efter lite push från brorsan så uppsökte jag vår...

Av Gun - 20 maj 2017 09:55

så mycket händer i livet hela tiden.. möter människor som lovar att vara där men försvinner för livet tar sig en annan väg. fick ord skickade som berörde mig idag och triggade igång min hjärna att få ner lite av mina tankar på detta virtuella pappret...

Ovido - Quiz & Flashcards