Alla inlägg under januari 2010

Av Gun - 30 januari 2010 11:44

Japp ni kommer få vrida på huvudat eftersom jag inte varit så ambitiös på att fixa till dem. Men här kommer iallafall några bilder på Kalaspåsar och Grattiskort till min son och ett annat till min kusin. Hon fick nämligen en liten son förra lördagen..

  kusinens kort   kalaspåse1   kalaspåse2   kalaspåse3

Sist men inte minst sonens grattiskort. Hittade vikningen till kortet på stämpelgårdens blogg.  

Av Gun - 30 januari 2010 11:12

mmm sällar mig väl till resten av familjen nu då. Både sonen och maken är snuviga... Idag är det lördag och det är superskönt att vara ledig.

Jag hoppas på att få lite inspiration och göra annat än att sitta vid datorn...

visst ja kanske kan bli färdig att lägga in lite nya bilder här.

Av Gun - 27 januari 2010 20:11

Japp snön har verkligen yrt här i Helsingborg. har fått ca 1,5 dm.

Så slirigt blev det att cykla hem från praktiken. Jisses vad kaxiga ungarna är nu förtiden. 4-6 är väl en sak men även de som går i 1-3 är riktigt slängda i käften. Jag beundrar de som jobbar som lärare och fixar det. Märks att jag trots tjafsen faktiskt saknat det. Känns kul att kunna vara till hjälp. Även om en del elever vill ha hjälp hela tiden och inte för att de inte förstår...


Skall försöka inspirera mig själv till att fixa ett välkommen till världen kort till min kusin. Har inte haft fokusen på det så mycket nu...

Att göra kort alltså..

Men först skall jag nog allt försöka få lite mys med gubben min.

Snöiga hälsningar till er allihopa.

Av Gun - 25 januari 2010 22:06

Japp nu har jag börjat min praktik på en skola här i Helsingborg. Jisses vad pirrigt det kändes. 6 veckor skall jag vara där om allt går bra. Kommer agera som extra resurs i klassrummet. Kändes faktiskt rätt bra idag med tanke på att jag inte varit i ett klassrum på det sättet sedan jag gav upp läraryrket.

Har haft kalas i helgen för sonen. Det gick bra trots ett tårtfat som gick sönder...

Nä nu måste jag sova skall ju upp tidigt imorgon. Kommer att bli spännande eftersom jag skall se på teater med eleverna.

Av Gun - 19 januari 2010 20:24

  

Sonens inbjudningskort kom att bli så här det här året.

Enkla men ändå bättre än att jag bara skulle gå och köpa färdiga..

Har dessutom hållt på med att vika presentpåsar till barngästerna...

Skall se till att dekorera den sista oxå.... Enkelt dekorerade men det blev av iallafall..


Av Gun - 19 januari 2010 19:48

Japp, jag fick napp på praktikplats, kanske inte det jag tänkt mig från början men lärorikt kommer det bli. Skall nämligen praktisera som extraresurs på en skola här i Helsingborg.

Väntar nu bara på registerutdraget....

Gud vad tiden gått snabbt nästa vecka fyller min lilla kille 4 år. Vart tog tiden vägen...

Skall se om jag kan försöka uppdatera med lite bilder snart oxå...

Sköt om er alla där ute i cyberspace

Av Gun - 13 januari 2010 20:23

   Japp min son har lyckats med en prestation idag. Klas var och hämtade honom på dagis. När han kom hem frågade jag om han ville hänga med upp till Maxi och posta ett brev. Svaret blev bara näe mamma jag är för trött, tråkigt.. När jag kom hem igen så såg jag något som jag först trodde var en klädhög på soffarmstödet.. Nänä det var min son som hade ytterkläderna på sig fortfarande och somnat stående med huvudet lutat mot armstödet.. Tja då kan man väl lugnt säga att han var trött. Lite fel vinkel på bilden dock..

Av Gun - 10 januari 2010 22:05

Vinter i Helsingborg är det allt. Snön ligger fortfarande vit här nere i södern.

Har inte blivit så mycket bloggande på länge. Har verkligen inte prioriterat den delen.. Dock har det blivit lite pysslande men inte alls så mycket av den varan heller. Känns som jag fastnat för mycket på facebook...

Imorgon skall jag iallafall till min sökajobbkurs. Skall bli skönt att komma hemifrån lite. Jag hoppas att jag lyckas få fatt i någon praktikplats snart....

Näe nu måste jag nog snart bege mig till varma goa sängen och få mig lite sömn. Kan verkligen behövas för förkylningen jag har i kroppen suger ut en hel del energi.

Om nu någon tittar in här fortfarande tänker jag passa på att önska er en trevlig dag/kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards