Alla inlägg under juli 2009

Av Gun - 29 juli 2009 10:00

inget nytt har hänt här precis.. Jo förstås Klas syrra och mamma bytte in bilen och hämtade ut(betalade) sin nya bil igår. Så numera har vi det svalare i bilen även under varma dagar...

Himla tur att vi får använda den bilen såpass mycket.. För jag kan ju lugnt säga en bil är inte precis billig..

och har haft det stora nöjet att sitta och betala räkningarna sååååååååå roligt att se pengarna flyga iväg till rika bolag...

Blir inte så mycket mer nu måste kila..

Av Gun - 24 juli 2009 20:04

typiskt hade hittat en bäddsoffa på fyndavdelningen på ikea men väntade tills idag och då var den såld...

jaja vi får se om vi har tur någon annan gång istället..

kanske mer aktuellt med nya trådlösa telefoner här hemma för någon vajsing är det på dem både laddar ur sig för fort och ringer upp fel nummer när man använder snabbnumrena..

Inte mycket pysslat i veckan heller mest tittat på millenium som vi fått låna av vår snälla granne.

Spännande serie märks att det var länge sedan jag såg den....

Något roligt var det idag dock vi var inne på grafiska museet på sommarlovspyssel. Så min lillkille fick vara med och göra sitt eget papper.

Skall bli kul att se hur det blev. Färdigtorkat nästa vecka..

Av Gun - 21 juli 2009 22:40

japp så har då sonens vagn flyttat till ett annat hem. Jag fäster mig kollossalt för mycket vid saker och tanke om barn 2 har väl spökat oxå menmen behöver ju få ett jobb först. Vagnen har bara stått där utan att bli använd så efter  lite knuffningar från fröken Sofie så blev jag till slut färdig att sätta in annonsen på blocket. Knasigt trodde annonsen tom hade gått ut men idag ringde det en tjej från Malmö. De kikade på den prutade lite och sedan blev det ett litet tillskott i vår kassa...

Ikväll var vi dessutom en sväng på kulijuli och lyssnade lite på musik. Trevligt,trevligt synd bara att det skall blåsa hela tiden i den här stan.

Nu är vi allafall hemma och sonen har blivit omstoppad och maken sitter vid tvn och väntar på mig.

Sköt om er alla där ute i cyberspace.


Av Gun - 20 juli 2009 10:38

japp idag har jag äntligen varit och styrketränat igen. Jag har en förmåga att hitta svepskäl hela tiden för att inte gå och träna men idag blev det av. Segt men skönt att ha gjort det.

Nu får man la se vad som  vi skall hitta på resten av dagen.

ha det gött allihopa

Av Gun - 19 juli 2009 09:37

japp nu är det söndag igen. Grått och trist ute. Min sons feber som kom natten till torsdagen försvann efter ett dygn.  Skönt för man blir orolig. Han hade nämligen 40 graders feber natten till torsdagen.... Skulle hälsat på en scarpkompis för första gången i fredags men fick skjuta upp det. Jag hoppas att vi kan träffa henne i veckan som kommer istället. jaja istället kom dock min mamma och ena storebror inom i fredags och lämnade lite god rabarbersaft och potatis. Sen på em hade ju lillkillen piggnat till såpass att vi åkte iväg till Malmö och reklamerade vår fjärrkontroll till tvn. Vi är otroliga på att skjuta upp saker vi har snart haft den ett år tv så nu var det dags. Ett knasigt fel med batterier som glider fram en bit från där det är kontaktbitar så man får öppna luckan och trycka dem tebax för att den ska fungera. superkul för nu kommer det typ ta 2-3 veckor innan vi får tebax den..

Fick en beskrivning på en scrapbakelse av Lotta(http://itchymelba.bloggagratis.se/)   och gav mig på att försöka göra en sån.. Insåg dock att jag inte hade alla saker hemma så fick göra en rolig lösning med garn istället för det vita bandet man skulle ha och rynkat.

Skall se om jag vågar lägga upp en bild på den en dag... Kolla gärna in Lottas sida annars så får ni se hur fina de kan bli.

Lördagen var allmänt lugn i övrigt med en väldig tjurig son.  Som dock blev på lite bättre humör efter att ha sovit middag innan middagen . Min make var iväg med sin äldste son och jag och lillkillen hade haft våra diskussioner. Slutade med att jag satte mig i lilla rummet och pysslade på bakelsen eftersom han typ inte ville göra något alls... Lol kollade ut en stund senare då hade han somnat på soffan.

På kvällen var vi på bio och såg iceage 3. Gick mycket bättre än förra gången vi var med honom på bio som var typ snart ett år sedan.

Det var ju bara andra gången han var på bio i sitt liv...

Nej nu börjar det bli frukostdags kram på er alla mina vänner.


Av Gun - 12 juli 2009 19:06

söndag och solen skiner. Äntligen har vi fått tummen ur och oljat in våra träplattor.

En kort sväng blev det bort till skollekplatsen när sonen var ute och cyklade en runda innan idag.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Fick lite tid iallafall till att pyssla på min ena svägerskas kort. 

Av Gun - 11 juli 2009 11:27

japp det är mitt i sommaren men solen har gömt sig ovanför alla gråa molnen.. Jag hoppas bara att solen känner för att kika fram i eftermiddag då vi skall hälsa på hos en kompis.

Var och styrketränade igår vilket verkligen var evigheter sedan jag gjorde sist. Kan lugnt säga att det märktes verkligen. Måste komma igång med träningen igen , behöver dock hitta mer motivation någonstans...

Så vad hittar alla ni andra på en sådan här grå julidag?

Tjingeling på er för nu skall det pysslas ett kort till svägerskan iallafall.

Av Gun - 7 juli 2009 11:16

japp det stämmer. regnade lite innan idag men nu har det spruckit upp.

Igår var vi och besökte min bror som bor i Malmö.

Hade en mycket trevlig dag. Vi blev bjudna på en god tacopaj mums säger jag bara.

Sedan blev det en sväng till en lekplats i närgheten där vi tillbringade större delen av dagen.

Vi har verkligebn dragit nytta av sommarkortet synd bara att det skall strula. Klas råkade utför att maskinen i malmö bara slukade det men biljett hade han fått ut. Vi fick hämta personal som kunde öppna apparaten  så det lsöte sig precis så vi hann med tåget.

Jag passar på att önska alla en trevlig dag, nu skall vi dra ner till stan en liten runda.

Ovido - Quiz & Flashcards