Alla inlägg under juni 2009

Av Gun - 30 juni 2009 21:40

japp idag är det siste juni. Tänk vad tiden går snabbt. Toppenväder har vi haft så det blev badandet i vår pool på uteplatsen. Har inte känt för att ta mig bort till badet än av vissa anledningar. Tycker det är bökigt av någon anledning....

En runda på stan blev det iallafall. Behövde lämna tillbaka lite böcker så ett besök på biblioteket blev det. Provade klänningar. Hittade en som jag gillade men känns ändå som jag behöver kolla på något mer ställe innan jag bestämmer mig.

Hittade en häftig igår önskar bara att den inte hade varit axelbandslös... Hade den haft axelband så hade jag köpt den för den var bara såå fin..

Menmen jag är inte så stort formad så jag är lite feg när det gäller axelbandslöst..

Provkörde bil igår det var skoj. Min kära svärmor börjar fundera på att byta bil så vi var med henne igår och provkörde en kia ceed (tror det är rättstavat iallafall.) Verkar vara en hyfsad bil iallafall även om jag gärna hade valt en bil med större bagageutrymme.

Vi får väl se vad det blir för en hon väljer. Nej nu skall jag surfa vidare lite innan jag kojsar. Sköt om er allihopa ute i cyberspace.

Av Gun - 27 juni 2009 09:21

japp det blev en sväng till Malmö igår med sonen och Sara.

Märks att han är tre år. Trotset är en sak som finns hos honom i överflöd.

Stackaren fick dessutom stå ut med att vi var länge i en pysselbutik.

Menmen vi hittade bort till leksaksmuseumet dock är han lite busig och försökte ta sig innanför monterskydden.. Jaja en gång har vi varit där så nu lär det dröja innan vi tar oss dit iallafall. Han vill juleka med sakerna inte se dem bakom glas. Nej nu skall det fixas frukost och lite annat. Ha nu en riktigt bra dag.

Av Gun - 23 juni 2009 12:10

Ja här kommer de iallafall. Den med löven och gröna garnet på var den som prydde min käre makes huvud, blågula sonens och den med röda garnet + blommor mitt huvud.

Kul att se folks reaktioner iallafall.


Av Gun - 23 juni 2009 12:02

Oj vad tiden springer iväg. Midsommar har hunnit passera med både sol och regn.

Gjorde kransar till hela familjen iår. Så min stackars make fick stå ut med att ha en på sig oxå.

Kan ju gissa vad kransarna var gjorda av... Japp papper, är ju inte så händig när det gäller levade blommor precis. Tihi skall lägga upp lite bilder på dessa alster strax men som vanligt börjar jag skriva inlägget innan jag kommer på att jag måste ladda upp bilderna först.

I alla fall har jag haft en fin midsommar och vi har äntligen fått några jordgubbar som mognat.  Gott gotti gott gott.

Av Gun - 12 juni 2009 09:37

regnet det bara öser ner över Helsingborg. Känner inte för att ge mig utanför dörren över huvudtaget.

Skulle egentligen behöva kolla om snabbtvättstugan är ledig menmen jag hoppas det klarar sig ett  tag till.

Inte så mycket på gång idag. Packade undan lite mer vintergrejer igår som av någon anledning dröjt sig kvar framme..

tackar så mycket för ett trevligt besök av fröken Sofie + kids. Underbart god kladdkaka och goda jordgubbar. Jag hoppas att det andra pencillinet hjälper bättre.


Av Gun - 11 juni 2009 10:56

tiden flyger iväg och det är redan torsdag igen.

Har fått iväg en ansökan idag iallafall så det är ett stort +.

Skall faktiskt försöka sätta mig ner och pyssla ihoplite kort som ännu inte är avsedda för någon speciell person. Jag är annars den typen som bara gör speciellt till tex födelsedagar. Men en dröm finns ju att lyckas sälja lite kort någon dag. Får väl se om man kan lyckas med det.

Till helgen kommer det vara full rulle iallafall. Min sons kusiner skall firas på lördag och storebror alexanders student firas i efterskott på söndag.

Klas lyckades ju inte få ledigt den dagen han tar studenten så....

nej nu måste jag pyssla vidare , ha det gött.

Av Gun - 10 juni 2009 17:17

Inget vidare väder idag. Gav mig ut i regnet tidigare idag och hämtade den hårddisk Klas beställt. Han skall se om han kan få igång den gamla datorn, var han nu hade tänkt ställa den utan utan skärm osv.. Jag hade hoppats på att vi skulle kunnat slänga ut den för länge sedan...

Menmen han har ju funderat på att ge den till sin äldste son så vi får la se vad det blir av det.

Testade en ny kortvikning igår iallafall. Hittade den på inkywings blogg.

Skall se om jag kan bli färdig att lägga ut någon bild på det kortet sen.

Nej nu skall jag se hur det går för grabben. ha det gött allihopa.

Av Gun - 8 juni 2009 13:31

japp dags att ner till kära gamla AF och lämna närvarorapporten. Sedan blir det nog direkt hem igen. Är inte direkt på humör för att gå på stan...

Så det blir nog bara detta korta inlägget sköt om erall här ute i cyberspace.

Ovido - Quiz & Flashcards