Alla inlägg under april 2015

Av Gun - 29 april 2015 12:42

Ibland känns det som att jag vandrar på en skör spindeltråd. eller är i ett glashus där minsta lilla fel jag gör orsakar bristningar och splitter. Finns det något som är fast och att lita på. Jag försöker att anstränga mig att lära känna nya människor men ibland vet jag inte om det är någon idé för jag orkar inte förlora hela tiden... för ett steg framåt känns det som att jag går två steg bakåt..  Vänta vänta. vad gör jag för fel hela tiden...

jag vill bara hitta rätt och hitta hem, förhoppningsvis här på jorden och inte behöva vara vilsen till den dagen jag dör.

mm dramaqueen I am..  det är bara jobbigt just nu när jag känner mig så vilsen.. jag hade behövt en axel att få luta mig mot och någon som säger att allt kommer ordna sig..

jag är ärligt talat rädd för framtiden om det ska fortsätta att vara tungt.. Jag vill ha en förändring nu i mitt liv..

jag vet ändra tänkandet är det stora steget jag behöver göra.. kämpar mot mina negativa tankar jag är så trött på dem..

jag vill upp och ut ur dem och få gå i solens härliga strålar igen..


ta hand om er alla därute..

Av Gun - 27 april 2015 12:48

mmm måndag segt på jobbet.... men dagen började lite märkligt på morgonens tågresa.. Jodå när jag satte mig på tåget så satt han där mr Blue eyes.. Visste knappt vad jag skulle säga först... Så det blev ändå att jag satte mig mittemot och sade hej och samtalade ända till Landskrona... så ja awkward moment.. jag insåg att jag hade saknat att snacka med honom samtidigt som jag ändå inser att jag längtar mer efter att umgås med de som lyfter mig än sänker mig..  de som står kvar vid min sida trots att jag är en virvelvind.... Skulle gärna räkna upp namn men tror nog att ni vet vilka ni är ändå...  Fick en mycket trevlig helg iallafall , trots lite ömma fötter i lördags.. Gick tom barfota från Lägervägen och hem... eller rättare sagt strumpsock..

mycket tankar i huvudet i allmänhet men mr B vet iallafall att jag trots placering av folk i fack kan ändra mig.. jag kanske inom detta året både kan lära mig att lyssna på lite syntmusik och hårdrock.... synt antog jag nog skulle bli lättare än hårdrock iallafall men döm om min förvåning det finns ju faktiskt en hel del hårdrockslåtar som är okej fast de inte är de klassiska balladerna..

Jag kan iallafall säga att jag är glad att jag gick med i sundseliten för där har jag träffat på många roliga filurer..

att jag vågar lite mer och mer.. att snacka med folk jag inte riktigt känner som ibland kan vara oerhört svårt...

att inse att det är fler som tycker det är svårt att komma in i grupperna..  men framförallt att inse att fördomar kan man inse vara så fel ibland.... att även om det inte leder någon vart med den jag är nyfiken på kan jag inse att han är en väldigt intressant människa och så mycket mer än jag trodde...  att jag nu iallmänhet måste fortsätta min kamp med att våga leva livet fullt ut och inte ge upp för motgångar. att allt inte behöver gå i 300 km itimmen. saker behöver ha sin tid ibland. Ödet må tala emot en del saker men vågar man inget så vinner man inget heller...

så ja jag försöker våga. nu är det ju bara att jag ska våga ta mig för på arbetsmarknaden oxå..

och fortsätta att rensa ut saker och grejer..

och anstränga mig med mer positiva tankar, för livet blir så mycket bättre då.... inte så lätt alla gånger för en Ior som mig men jag är inte sugen på att vara Ior längre utan vill hellre vara skuttiga Tiger.  så att fortsätta att lyssna på musik och hitta nya goda låtar som får mig på bra humör är en de av vägen.. den andra är att umgås med människor man får ett utbyte av och mår bra av.. Så nu vill jag bara som avslutning önska er alla ute i cyberspace en underbar dag.

Peace love and understanding


Av Gun - 23 april 2015 08:36

sol ute 

sol inne

sol i hjärtat 

sol i sinne


ett uppehåll i skrivandet men nu är det väl dags igen.

Att vara singel är rörigt ibland. Känns så konstigt just nu det som händer..

Har hittat en som jag är intresserad av men som vanligt talar väl det mesta emot personen..

Han är ju liksom inte min typ då va..

men något hos honom lockar ändå mysko nog.. kanske för att han inte är så enkel.... eller så enkelt för att han är lite mer bredaxlad... nä han är inte vältränad men han  är en tänkare..

mr blue eye skulle säkert sagt men han är ju ingen akademiker/läsare så han är ingenting för dig..

men vad är det som gör att vissa människor som är lättare att umgås med känns fel medans en del mystery men bara känns på något knäppt sätt lockande.. är det för att min hjärna vill kämpa eller bara förbli singel..

jag har varit på dejt med de som varit mycket enklare där det skulle kunna leda till något..  men den här personen kommer det troligtvis inte leda någon vart alls eller?

vilket är det som hindrar är det mina fördomar eller är det bara att sådana män trivs med att vara singlar..

Vi får väl se..

Där finns ett väldigt gott hjärta inombords känns det som.. bara lite dålig musiksmak eller....

fniss det är nog så att där är fler i världen som gillar samma musik som honom än min musik..

Intressant att lyssna på lite annan musik iallafall..

Ovido - Quiz & Flashcards