Alla inlägg under maj 2015

Av Gun - 30 maj 2015 21:22

lördag och äntligen har veckans hemska influens släppt greppet om oss och bara lämnat kvar förkylning. man blir ju ett vrak när man har febertoppar på 39 grader... det positiva är att jag iallafall mot min vilja fick tagga ner och sova i mängder.. Idag fick jag då tummen ur att stänga av telefonen och datorn några timmar det var verkligen välbehövligt... det märks att jag blir stressad av den och egentligen hoppas rätt mycket att en viss person har skrivit...

jag får lära mig att backa och hålla distans och förhoppningsvis hitta rätt i slutet... jag önskar att det inte ska behöva kännas så motigt hela tiden bara... jaja nog om det hjälper ju inte att gnälla, hjälper bara att ha turen att träffa rätt... tills dess får jag försöka dyka ner i mina pysselprojekt som jag hade tänkt göra bla ett ikväll men det sprack pga att färgpatronerna än en gång är slut tycker inte jag ahr skrivet ut så mycket bara räkningar ju...

men tydligen så har det sugit till sig oerhört mycket.... ska ju fixa med fototavlan till min prinsessas rum.. nagellacksmotiv med hjälp av akrylfärg är påbörjat men för att det skall kunna bli finare behöver jag andra penslar och mer konstnärsådra kan man lätt säga. såg så fin ut när jag tittade på ett youtubeklibb men snacka om vad duktig hon är.. det blir ju små tavlor verkligen/porträtt.. imorgon skall barnen till sin pappa så då hoppas jag på fint väder så jag kan koma ut och motionera igen... nu vill jag verkligen komma i form och få ork... även om den orken bara vill få mig att flyga långt iväg.. kikade av en slump på fotoutställningar på fotografiska skulle gärna fått åka upp och kikat in där igen. det verkar vara några bra på g där iallafall... nästa helg vet jag inte vad jag ska göra men orkar inte leta efter events hela tiden... skulle egentligen behövt ta en weekend på något spa eller cityresa....

miniösningen lär väl bli max helsingör eller köpenhamn.... kanske ska googla och se vad det finns för museum i köpenhamn..

nu har tösen somnat vid min axel iallafall. full rulle på henne hela dagen. jag kommer sakna dem när de åker till sin pappa imorgon.... dock ska det bli skönt att slippa fräsa deras näsor på en vecka.. jag har haft mycket tankar i huvudet hur jag egentligen vill ha min framtid.. tom blivit sugen på att läsa något igen men vet inte riktigt vad.... eller ju några saker skulle jag vilja lära mig.. nagelteknolog, motivdekorering.. filmmakeup oh ja de avlägsna drömmarna finns där... får väl se om jag nu kunde sluta jaga enhörningar och hitta något mer realistiskt...... ..

hostelihost.. ja frisk är man ju inte helt än... fick sonen att vara utan digital skärmar ett tag så han letade fram lite serietidningar att läsa. roligt att se.. tösen pysslade ihop nästan hela sitt halsband innan de båda började jaga varandra för några timmar sedan..kul att de lekte med varandra iallafall. inser att jag funderat lite på min uppväxt på sistone... saknar enkelheten som jag tyckte fanns då men kommer oxå på att det inte alltid var så enkelt... det var längre till kompisarna och jag hade inte så nära vänner.... ibland undrar jag om jag inte kanbygga upp bra vänskaper och hålla kvar.. jag önkar att jag kunde vara lagom som alla andra det hade varit så mycket enklare..

Av Gun - 26 maj 2015 19:33

usch jag ser framemot närmina barn ska komma till mig men den här veckan är tuff. jag känner mig så maktlös.. trodde mest på vanlig förkylning när de kom till mig men idag börjar jag undranär sonen har feber på 40 grader. vad sjutton är det de har åkt på för skit rent ut sagt..

det värsta är att jag har dåligt samvete för att jag behöver vara hemma från jobbet både pga ekonomin och min huvudelev.. men som sagt jag kan inte vara överallt samtidigt..

Jag är glad att min tjejkompis mp kom över en sväng i eftermiddag iallafall. har inte varit utanför dörrarna med barnen denna veckan, själv har jag bara varit en snabbis typ till soprummet. det positiva i deras sjuka är att jag fått tvätta undan iallafall. igår blev det tom bakat både kanelbullar och kaneltunnbröd.

jag har tom försökt skutta runt till musik här hemma eftersom det inte blir någon träning på gymmet denna veckan..

känner ju i kroppen att jag mår bra av att röra på mig så lite frustrerande blir det av att vara hemma.... fast åh andra sidan kan det bidra till lite rolig syn för kidsen att se mamma hoppa och skutta..  så till er alla därute håll er friska och hoppas ni slipper det som mina barn har åkt på. 

Av Gun - 18 maj 2015 08:48

usch kännermig nog allmänt stressad över livet, behöver hitta någon hobby som fyller mig med energi..

inatt drömde jag massor om att jag hörde steg av att någobn var i lägenheten.. drömde i drömmen att där satt någon yngre man som jag hade en känsla av att han inte var levande utan en ande/död. varför nu detta... började visserligen rota i lite av mina mammas och syrras gamla grejer igår så skrockfullt sett kunde man ju tro att det hade med det att göra. Jag hoppas bara att jag inte dragit till mig energier som inte bör vara där iallafall.. nä nu får jag förbereda mig och gå ner till min elevs lektioner och peppa honom idag.

Ha en underbar dag ni därute.

Av Gun - 9 maj 2015 22:13

Lördag  kväll och  strax  dags för  utgång.  Efter en  vecka  med sociala  saker varje dag  känns det som att jag  mer längtar efter en  lång  promenad  längs med en  solig  strand. Vissa saker  känns  så avlägsna. Jag  längtar att få gå hand i hand  i solnedgången.

Ovido - Quiz & Flashcards