Alla inlägg under februari 2016

Av Gun - 27 februari 2016 03:55

Sista  natten i lägenheten. Trött men kan inte sova.  Det  känns  märkligt  9 år hann det  bli på den här  adressen.  Det skulle ju bara  vara  tillfälligt. Många år med både  glada  skratt och tårar.  Min dotter  föddes  ju tom i hallen  här  för  snart  5 år sedan. Men nu är det dags för en  nystart  i livet.  Min egen  lägenhet.  Det var  ett tag sedan.  Närmare bestämt i  Växjö.  Ett ljus som  väntar och en glädje  jag  måste  ta tillvara på.  Hmm nu ska jag  försöka sova  2 h iallafall ☺.  Natti natti allihopa  därute  i cyberspace.

Av Gun - 11 februari 2016 16:02

att man alltid måste dubbelkolla allting..

ska snart flytta från den här j***a lägenheten men innan dess ska man tydligen få lite mer stryk....

Helsingborgshem lovade mig i samband med att jag skrev kontraktet för nya lägenheten att jag skulle slippa betala dubbel hyra pga att drottning h projektet ville åt min lägenhet snabbare... så istället för att ha en månad på mig att flytta ville de helst ha ut mig senast den 2e mars... vvilket lett till att jag fått trixa och fjäska för de som bor där nu att få flytta in innan besiktningen den 29... så ja tanken är att flytten ska gå den 27e februari...

nu finns det ju risk för att jag inte hade behövt stressa alls... om jag nu kanske får hela månaden på mig...

verkar inte som den ena vet vad den andra lovar där....

så fått jaga rundor och nu väntar jag på besked..

så behövde skriva av mig...  längtar efter att få flytta in nu så jag kan komma bort från den här lägenheten snart..

idag rev de inglasningen några dagar för tidigt..

de såg väl att jag förberedde och tömde inför nästa vecka så då började ena gubben montera ner redan..

bara rörigt här nu måste jag verkligen ge mig ut på en promenad och bli av med lite ilska...

något roligare är att jag har fått kontakt med en lagom förvirrad person som jag..  får väl se om det försvinner i förvirrningen eller om det kan bli något....

Ovido - Quiz & Flashcards