Alla inlägg under maj 2014

Av Gun - 21 maj 2014 09:56

så tar man tag i att skriva än en gång.

Solen skiner ute och jag borde känna mig gladare men något saknas..

En tomhetskänsla som dyker upp då och då, inte bara för att det är barnfri vecka utan för att jag har svårt att hänga med i livets förändringar. Jag vill så mycket men enrgin och kallt sagt pengarna finns inte för allt jag vill göra..

Just nu känns det som att jag skulle vilja sätta mig på ett plan till ett soligt land och få åka dit och bo där ett tag.. att få träna språk och bara vara jag.. Flyktmentalitet som vanligt. det handlar ju om att jagg måste ta tag i mitt liv i det ensamma sverige..

Jag önskar att jag kunde hitta hem var jag nu hör hemma någonstans..

Jag har bott i Helsingborg sedan 2001 och det borde ju verkligen kännas som hemma men det gör inte riktigt det. Trots att jag var lycklig med mitt ex under så många år så saknades det en bit. Det är väl den biten jag behöver hitta nu antar jag.... Tror inte på det där med att flytta hem till där jag växte upp som må vara bullerby idyll men jag hade bara känt mig otroligt låst där..

Må solen skina över alla mina läsare

Av Gun - 21 maj 2014 09:56

så tar man tag i att skriva än en gång.

Solen skiner ute och jag borde känna mig gladare men något saknas..

En tomhetskänsla som dyker upp då och då, inte bara för att det är barnfri vecka utan för att jag har svårt att hänga med i livets förändringar. Jag vill så mycket men enrgin och kallt sagt pengarna finns inte för allt jag vill göra..

Just nu känns det som att jag skulle vilja sätta mig på ett plan till ett soligt land och få åka dit och bo där ett tag.. att få träna språk och bara vara jag.. Flyktmentalitet som vanligt. det handlar ju om att jagg måste ta tag i mitt liv i det ensamma sverige..

Jag önskar att jag kunde hitta hem var jag nu hör hemma någonstans..

Jag har bott i Helsingborg sedan 2001 och det borde ju verkligen kännas som hemma men det gör inte riktigt det. Trots att jag var lycklig med mitt ex under så många år så saknades det en bit. Det är väl den biten jag behöver hitta nu antar jag.... Tror inte på det där med att flytta hem till där jag växte upp som må vara bullerby idyll men jag hade bara känt mig otroligt låst där..

Må solen skina över alla mina läsare

Av Gun - 12 maj 2014 14:02

Det här är ju makalöst..

Förkyld igen.. Ungarna är förkylda plus feber...

värsta våren på åratal..


nu hoppas jag att det kommer vända snart för det här tär på krafterna..

Jag får väl försöka ta tag i tränandet så man får bättre motståndskraft..


I lördags hände något roligt iallafall, jag var på teater med en trevlig man och fick se en midsommarnattsdröm på Malmö stadsteater.

Det var en modern tappning med både vampyrer och August Strindberg till och med stoppat in Ingemar Bergman lite snabbt.

Som jag skrattade iallafall..

Det var skönt med lite ljus i mörkret.


Av Gun - 4 maj 2014 12:32

Söndag och barnen har precis blivit hämtade av sin pappa.

Tystnaden och lugnet sprider sig över lägenheten.. Dags att plocka och ställa iodrning efter en veckas kaos.

Vad livet blev annorlunda än jag hade tänkt mig.

Jag och mitt ex som jag trodde var menade för evigt och alltid vi har gått igenom skilsmässa och jag är åter på singelmarknaden.

Vilket vimmel av folk som man skall lyckas hitta en någorlunda normal kille bland igen..

Det lär få ta tid den här gången.

Min dotter gör det mesta för att få uppmärksamhet och testa sin mammas tålamod... Det är verkligen inte lätt att hålla sig lugn när hon trissar igång.


Trots det saknar jag både min prins och prinsessa när de är hos sin pappa..

Saknaden efter personer som inte längre är med mig i livet kommer bitvis..

Saknaden av min mamma och syster..

Vilsen känner jag mig i en labyrint och vet just nu inte längre vilken väg jag skall ta.

Jag försöker lära känna nya människor kanske inte alltid på rätt sätt dock.

Men det är jobbigt eftersom jag är en känslomänniska att ofta få släppa taget igen för det är inte den möjligheten att bygga en vänskap med vissa.


Sedan finns det vissa som överraskar en och låter en vara kvar i deras liv.

Det svåra är när man hittar någon speciell som man tyvärr bara är en i mängden för..

Då är det bara att lära sig att gå vidare med rak rygg och försöka att inte fastna..

Detta året verkar allmänt handla om att jag ska vända ut och in på mig själv för att se vad jag behöver och inte behöver, både emotionellt och rent med saker.


Att lära sig att rensa för en som kommer från en samlarsläkt är inte det lättaste..

Men med tillräckligt mycket envishet skall det nog gå..

Att inte ge upp är något jag behöver kämpa med..

nä nu får jag väl kolla mina mail och fortsätta vidare med sortering m.m


Må alla som läser detta få en underbar dag

Ovido - Quiz & Flashcards