Alla inlägg under december 2014

Av Gun - 30 december 2014 11:49

jag hör dina ord , läser dem och ser dina ögon. Dina ord och din själ är så vacker.

jag vill blunda och låta mig älskas och älska med dig men min hjärna vet att det inte är rätt. den väljer att tycka att du inte är fysiskt attraktiv. Det gör ont, för dina ord berör mitt hjärta och själ att veta att inte du heller är menad för mig.

Fastän jag vet att jag äntligen hade kunnat känna mig helt trygg med dig i min närhet. du visar verkligen på hur underbar en man kan vara. men du är menad för en annan kvinna. Jag kommer finnas på din väg att hitta henne och du på min väg att hitta honom. under den resan kommer vi lära oss mycket om både varandra och livet, för tro mig dig vill jag inte förlora som vän. jag önskar att jag kunde läka alla dina sår men det kan jag inte. jag kan lindra viss smärta och förhoppningsvis få dig att skratta.

jag är glad att du kom in i mitt liv. Tack för att du finns och lyssnar

oj

Av Gun - 28 december 2014 23:22

ibland är livet inte lätt. tankarna snurrar runt runt i huvudet just nu.  det hade varit skönt med en avstängningsknapp ibland.. 

julen har passerat och det är snart dags för nyår. jag får bara säga och önska att 2015 må bli ett så mycket bättre år än det här tuffa året 2014. Jag vill bli starkare både menatlt och fysiskt så jag antar att jag inte bör skjuta upp träningen något mera..  mina tankar som jag skriver här är ju bara några i mängden av allas bloggar därute en droppe i havet.

men det är terapi för min själ att skriva. Förhoppningsvis kan jag även hitta tillbaka till mitt kreativa skapande oxå..

det har jag saknat jättemycket.

ett kort inlägg får det bli här för imorgon är det jobb igen och det börjar bli sent.

Sov gott alla därute

Av Gun - 28 december 2014 01:02

i feel so lost,don´t know where to begin. my heart bleeds. my tears are falling. my soul is splitting. i want to run away and get a new start a new beginning. because it feels like i am at a battlefield and whatever i do i will loose. it hurts like hell to stand alone but no use in letting anybody get close. Because it will only hurt like hell to loose them. I already lost so many in my life that got close by. some just moved some died, but some just used me and went away.

I wish I were stronger, i wish i could hit back. to kind of punish those who hurt me like hell. but all the time life should be like jesus said turn your other cheek.. i´m not as strong as martin luther king jr. i so want revenge on the people that hurt me the bad way. but no it will never happen. i´m to bloody kind.

I want to get strong as she in frost, the queen but i do need love in my life again. i dont want to freeze my heart to survive in this cold cold world. i want to grow stronger to take care of my fears. to travel beyond my fears and limits.

But how will i manage to do that, how can my poor soul heal. How do one get fierce and can fight and win at the battlefield without loosing everything one care about. time will tell and hopefully time will heal my wounds that may not be visible to the eyes but has scarred my heart and soul.

Av Gun - 26 december 2014 21:21

möte av människor. 

så olika personer jag har mött i mitt liv, speciellt nu efter skilsmässan.

ibland känns det som att där är en lite styrande hand över mitt liv.

mr J went down the dumpster luckily for me for what would have happened to my poor soul if it had continued.

why i let it happen i really wonder, but guess i had a lesson that i had to learn. 

some people just arent so very attentive/uppmärksamma as you wish. but for gods sake when you are in a beginning of a relationship you should be in 7th heaven not in nifelheim. such an uncertainty in my heart the whole time I felt.

but my body so wanted his body. although my brain felt were are we were are you..

i started to sink but luckily i had friends that i listened 2, and a urge for attention. Since he didnt give it to me i continued talkin to those men i wwould have been giving up if it were right...

so guess my need of attention saved me. it made me put up the questions and see that there were no feelings from him how much my heart even wanted there to be.. but with no properly feedback it was going as titanic. it didnt even had to hit an iceberg. it was a ship that already was sinking.


Av Gun - 18 december 2014 21:04

tårarna har fallit i mängder. Jag släppte in dig innanför skalet fast jag visste att jag inte borde. allting talade emot men jag valde ändå att gå emot min egen intuition.. jag kände en mycket större attraktion för dig än mr nice. men igår tog det slut. inte för att jag hann ta upp det en andra gång var stå vi, nä den här gången var det du som berättade hur olika vi var att du inte hade saknat mig att du inte hade några känslor för mig. så nu måste jag släppa taget om passionen som brann men gjorde för ont...

jag hoppas att en annan dag kunna finna rätt igen. men nä nu får jag se till att boosta självförtroendet. komma igång med träningen.. satsa på att lära känna fler människor och bara umgås på vänskapligt sätt.

för vänner finns där när det tar slut. de stöttar en.  men ärligt talat nästa gång hoppas jag ha bättre smak och dejta någon som faktiskt vågar ringa mig och inte bara smsar. någon som vågar visa att han dejtar mig inför folk... ojdå nu låter jag nog bitter... känns mest som att det nog bara var oneway street..  nu är det iallafall dags att förverkliga drömmar. <Våga vara den jag är och har potential att bli. ta bort alla dumma murar som inte behöver vara där. se där något positivt av dig.. att jag vågade släppa ner garden. jag kommer behöva göra det fler gånger innan jag hittar rätt.. men det kommer ju göra ont fler gånger..

nä nu får jag säga natti natti men ett litet

ps

du fick mig att börja blogga och skriva ner mina tankar. det har jag behövt grymt länge. det känns så befriande att komma igång med skrivandet igen.

Av Gun - 15 december 2014 12:12

wow nu är jag nog efter eget personligt rekord 3 blogginlägg inom ett dygn...  kikade nämligen in på en kompis reseblogg vilket händer allt för sällan..  Han och hans flickvän reser en hel del iallafall. Nu hade han plus vänner besökt London och kikat in lite street art och eftersom jag kan medge att en hel del av de bilderna var riktigt inspirerande så tänkte jag länka till den idag.

https://www.travelblog.org/Europe/United-Kingdom/England/Greater-London/London-City/blog-862624.html


tips på andra bra inspirerande resebloggar tas tacksamt emot

Av Gun - 15 december 2014 09:09

var och tränade igår på tabata som mr x höll i. det känns i kroppen idag stretchade alldeles för lite igår... alla ville hem direkt pga kyla så det var tänkt att man skulle stretcha hemma... men när jag kom hem var jag så låg att det blev inget sånt.. hamnade i en massa telefonsamtal istället. efter den här helgen har jag verkligen insett att vänner är värt så fruktansvärt mycket. Jag behöver verkligen utöka mitt nät oxå... jag antar att dejting behöver placeras på hyllan.. styrka mentalt och fysiskt ska utökas sakta men säkert.. umgås med folk som stärker en istället för sänker en..

hur man lyckas på bästa sättet vet jag inte än men får väl låna ungarnas envishet så går det säkert till slut.

men pga alla tankar inatt så gjorde jag iallafall något jag skjutit upp länge sparade undan bilder.. idag får det väl bli till att radera bilder från mobilen..

nu fysikprov för min elev iallafall.  så ha en fin decembermåndag alla ni där ute i cyberspace

Av Gun - 15 december 2014 01:25

så ännu en gång snurrar tankarna i huvudet. men kan man inte sova så kan man ju försöka organisera lite... hittade min bärbara hårddisk tidigare idag och tömde över bilder från kameran.. nu omgång nmmer 2 pga att jag inte kan sova mobilen.. så kan jag försöka tömma av lite där som jag inte behöver ha kvar.  men har man så mycket foton som jag så tar det visst lite tid.. helgen gick i övrigt alldeles för snabbt och ungarna är tillbaka hos sin pappa. det känns jätte tomt utan dem..  jag och relationer verkar iallafall inte gå något vidare. mr x är inte särskilt intresserad kan man lugnt säga..  jag antar att min ena tjejkompis råd kommer bli ett måste att helt enkelt bara vara själv..... segt som attan kan det kännas men antar att livet vill kasta omkull mig några gånger till innan jag lär mig hitta rätt vad jag behöver i livet... julen är på väg och jag är inte ett dugg motiverad detta året.. jag önskar att jag kunde dragit på en solresa istället som så många andra gör... menmen budget och lediga dagar stämmer inte överens.. nackdelen med min anställning.. har inte lika lyxiga villkor som lärarna..

känner mig dessutom så himla rotlös... under så många år känns det som att jag inte har hittat hem... jag längtar verkligen efter den känslan att äntligen få hitta hem och rätt..

antar att det har med att göra att jag kom in i en stad som inte var min och fortfarande så många år senare inte har blivit min än...  nä nu är det strax färdigkopierat här iallafall. så då kan jag göra ett nytt försök på att sova...

suss sött alla cyberspacare

Ovido - Quiz & Flashcards