Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Gun - 5 februari 2015 12:58

solen skiner och det spritter av vårkänslor i kroppen... där är då man önskar att man inte är singel..

jaja bättre känsla i kroppen idag än igår.. ikväll är det iallafall dags för att gå på danskursen igen så vi får väl se.

vänskap kan man ju undra över ibland. vad får en att hålla kvar i vissa och släppa vissa..  vissa har man på distans och vissa intensiva perioder med vila emellan.. en sådan tjejkompis som jag nu valt att inte ta kontakt med på ett tag.. för att jag kände att det blev så mycket negativitet.   fick en fråga nyligen varför jag hade så många killkompisar... det personen inte visste vara att jag inte haft det så länge.. men i samband med skilsmässan blev det så... har av någon anledning haft enklare för att snacka med män än tjejer.. de är oftast mycket ärligare än kvinnor.... men som i alla fall finns det undantag. vi kvinnor är ju oftast intensivare i vår vänskap än män.. de brukar ju kunna vänta år emellan och är fortfarande lika bra vänner ändå.. vi kvinnor vill väl ha en viss bekräftelse mellan oss.. och kanske är det så att vi känner mer att vi behöver snacka av oss än att bara vara i kontakt vartannat år eller bara ta en öl..


men de vänner som finns i mitt liv och faktiskt hör av sig uppskattar jag. jag vet att jag har ett behov att bli sedd. en del har inte så stort och för dem räcker det med att bli sedda på jobbet... men med mitt jobb känner jag inte att det räcker..

funderar på vad jag ska hitta för att djupdyka i något fritidsintresse som hade kunnat ge något till mig både för personlig utveckling och jobb.... för på jobbet känns det just nu som att jag står stilla och stampar..

men var jag hittar något som kunde passat mig bättre vet jag inte... Jag vill ha ett som får mig att utvecklas iallafall.

så är du min vän våga att höra av dig eller har du/ni gått vidare och släppt?


Ovido - Quiz & Flashcards