Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Gun - 10 februari 2015 22:35

jag är glad att du lever min vän, har saknat våra samtal redan, tänk så fort man vänjer sig vid att snacka med vissa och saknar dem. jag hoppas du kommer må bättre snart så du orkar att umgås, för jag vill inte förlora dig som vän.

 mycket tankar som vanligt i huvudet.. skulle plocka ner en playlist från youtube som jag hade fått men den hade slutat fungera av någon anledning, så jag antar att den hade blivit raderad...  jaja  personen som gavmmig lite musik fick mig iallafall att uppskata Rasmus seebach... tom så jag skulle vilja gå och se n konsert med honom till sommaren om det går..

såg en konsert som ska vara på helsingborgsarena nu snart oxå som jag hade velat se chess... det var ett tag sedan man hörde de underbara låtarna.. musik betyder mycket för mig ochfår fungera som terapi att ta sig igenom ensamheten...

den känns lite extra ikväll pga att jag träffat en kompis som jag lärde känna när min son var bebis och umgåtts mest med som par.. att plötsligt inse att när jag kommer hem ikväll är det verkligen tomt och ingen son som ligger och snusar i sin säng som jag kan kika till... ja jag saknar mina barn... men det hjälper inte för det är den här ensamheten jag måste vänja mig vid och göra till min.. jag har alltid haft svårt för ensamhet även om det känns som att mycket av mitt liv har varit ensamt.. trots syskon så växte jag upp ett rätt ensamt liv därute på landet.. många hade säkert avundats min uppväxt med tanke på bullerby idyll miljön. småland med både skog och sjö att bad i på sommaren..

men nära vänner var det inte lika mycket av... kanske därför min fantasivärld alltid använts då.. att drömma sig bort...  läste mycket böcker för att komma till de världar och platser jag ville besöka...


men nu skulle jag vilja se de där platserna på riktigt... 

vissa går ju inte visserligen... men visst hade det varit häftigt att precis som i narnia böckerna gå igenom en klädgarderob och hamna i en helt annan värld... hade jag behövt.. känns nästan som jag hade kännt mig mer hemma på ett sådant ställe där fantasin är uppskattad....... här i denna verkligheten skall man helst bara vara kostnadseffektiv och realist...


nä får drömma mig bort inatt till den världen där jag passar in och inte allt känns som ett test.... sov gott alla därute

Ovido - Quiz & Flashcards