Alla inlägg under november 2008

Av Gun - 6 november 2008 20:42

Tänk va kan det vara sant Obama vann presidentvalet i USA. Trodde aldrig att en färgad man skulle lyckas bli president i ett så pass rasistiskt land. Nu hoppas jag bara att han inte blir skjuten. Kan bli intressant att se vad han kan förändra. Jag avundas inte honom. Skulle inte vilja styra ett så splittrat land.

Så nog om politiken.

Idag har jag och en av mina bästa tjejkompisar bakat med våra barn.

Jodå redan. Har vi faktiskt bakat pepparkakor men men de blev inte så många. Tihi rätt mycket hamnade i munnen på barnen innan de ens hamnat i ugnen. Fast det hör ju verkligen till. Tyckte faktiskt den var rätt hyfsad degen även om jag tror att det var en lite kryddigare jag köpte förra året.

Så skulle de då in i ugnen...

jodå jag lyckades bränna en del. En del hade blivit rätt tjocka på plåt nummer 2 så de blev väl inte så knapriga heller men de blev iallafall inte brända.

Skall försöka lägga in lite bilder sen iallafall. Just nu är jag så supertrött så jag försöker mest at hålla mig vaken för att skriva detta. Och klockan är bara tio i nio på kvällen...

Visst ja jag skrev något om att se världen genom ett barns ögon igår. Kan medge att jag fortfarande tycker det är kul att hoppa i sängen, fast jag medger man är nog försiktigare nu för tråkigt nog blir det min plånbok som blir drabbad om sängen går sönder...

Åhh min bror har hämtat sina julkort. Nu är det bara betalningen jag väntar på tihi. Även om han påpekade att jag kunde skippat att skriva för hand önskar (hade ju använt god jul och gott nytt år stämpel inuti) eftersom när jag skriver så blirt inte bokstäverna lika höga genom hela ordet. Gosh säger jag bara. Jag tycker jag själv kan vara självkritisk men ärligt talat... Jaja han gillade dem iallafall.

Men jag glömde fota dem så de får han göra åt mig...

Blev ju sent påkommet idag att han skulle komma och hämta dem ikväll och då hade jag ju besök redan...

Jaja nu har jag lyckats babbla på en stund till. Ha en trevlig kväll.



Av Gun - 5 november 2008 20:32

Hejhej!

Värsta frustrationen från igår har börjat släppa.... Surfade runt lite och hittade den här trevliga blogcandyn som har lottdragning redan nu på lördag.

De har en mycket trevlig webshop och blogg vad jag har fått uppfattning om hittintills.

Jag hoppas dekommer fortsätta ett bra jobb med sin blogg och med lite tur så kanske jag eller du som läser detta vinner något skoj i deras utlottning. Följ länken nedan för att hitta till tävlingen.

http://magdasscrapbooking.wordpress.com/2008/11/01/ta-chansen-och-vinn/

 Dagen har annars gått otroligt snabbt. Var hos arbetspsykologen idag oxå fölr att se vad jag var för slags personlighet. Tyckte jag stämde in på flera...

Var ute och busade bland höstlöven i eftermiddags oxå.

In såg att jag blivit rätt feg när det gäller att klättra i träd. Har nog fått för mycket vuxenpoäng i mig för att jag insett att ojoj man kan ju skada sig om man klättrar...

Det är tur att man inte tänker på det lika mycket som barn. Vad livet vore tråkigt för dem om de hade gjort det. Skulle varit intressant ibland att för ett kort ögonblick se genom ett barns ögon vår värld.


Ha nu en riktigt bra dag alla som hittat hit. Lämna gärna avtryck med någon kommentar.


Av Gun - 4 november 2008 19:42

Morrr. Missade datumet för att beställa julpaketet av magnolias klubbpaket. Sist fick man ju et mail med senaste datumet. Nu missade jag det helt. Jaja då blir väl min plånbok glad..... Men jag hade verkligen sett framemot dem men glömt att beställa än... Tjoho vårpaketet går numera att beställa dock men det får la vänta.

Annars har eftermiddagen/kvällen varit hyfsad. Träffade en kompis med familj som var på besök istan. Det var skoj. Rasmus blev jätteglad att få träffa hennes barn och förstås lite var det nog att han gillar att leka med sonens bilar...


Ha en bra dag allihopa. Jag kommer nog mest morra hela kvällen.

brr

Av Gun - 4 november 2008 13:09

Brrr. tycker minsann det är kallt ute nu.

Var hos arbetspsykologen idag. Vi började gå igenom det där roliga testet jag gjorde för lite mer än en vecka sedan.

Tja nog är det så att du skall inte bli arkitekt. Det kan jag verkligen hålla med om. Inte så konstigt nog så kom det fram att matematik inte var min starkaste sida. Men den verbala, tja det hade väl inte min käre bror blivit så förvånad över. Där ligger min styrka. Så nu skall vi bara se om vi kan lyckas hitta en praktikplats med utgångsläge därifrån.

Vill ju komma igång med något och det snart. Vore ju trevligt att ha råd att hitta på lite fler saker oxå. Men framförallt hade det varit toppen för mitt självförtroende nu.

Har inget direkt skapat att visa upp idag, kommer kanske senare ikväll.

Klä på er varmt om ni skall ut i höstrusket.


Av Gun - 1 november 2008 12:49

Lördag. En hel helg som min käre make är ledig vad skönt.

Har haft en slappeförmiddag idag och det har varit såå skönt. Nu ie fetermiddag får jag la leta upp vad vi skall hitta på till present till Klas syster imorgon.

Solen skiner så fint här så en runda ut med lillkillen efter han sovit middag kan nog behövas.

Inga skojsiga foton än idag..

Ovido - Quiz & Flashcards